CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . .
Părţile
contractante:
În
cazul în care contractul cu turistul se încheie între revânzător şi turist în
numele şi pe seama turoperatorului/organizatorului, în baza unui contract de
agenţie (mandat cu reprezentare) semnat între turoperator şi revânzător, se vor
completa următoarele:
Societatea
[...], cu sediul în [...], str. [...] nr. [...], număr de înregistrare la
registrul comerţului [...], cod de înregistrare fiscală [...], cont bancar
[...], deschis la [...], titulară a Licenţei de turism nr. [...], pentru
Agenţia [denumirea înscrisă pe licenţă], reprezentată prin [...], în calitate
de organizator, denumită în continuare Agenţia, prin mandatar,
- Societatea SC EXOTIC
PAS TUR SRL, cu sediul în BISRITA, str. PIATA CENTRALA nr. 39, număr de
înregistrare la registrul comerţului J06/867/1993, cod de înregistrare fiscală
RO5291016, cont bancar RO30BTRL00601202243171XX, deschis la BANCA TRANSILVANIA,
titulară a Licenţei de turism nr. 2151, pentru Agenţia PAS TOUR, reprezentată
prin DNA VIOLETA TIMBOLMAS, în baza contractului de agenţie (mandat de
reprezentare).
şi
turistul/reprezentantul turistului, domnul/doamna . . . . . . . . . ., domiciliat/domiciliată
în . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., posesor/posesoare al/a
buletinului/cărţii de identitate seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . .
. ., eliberat/eliberată de . . . . . . . . . . la data de . . . . . . . . . .,
au
convenit la încheierea prezentului contract.
I.
Obiectul contractului
1.1.
Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de
servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de
excursie, alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de
plată şi călătorie.
II.
Încheierea contractului
2.1.
Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
a)
în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condiţiilor contractuale
de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin
mijloace electronice;
b)
în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la
Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de
comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin
orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă
rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei
rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de până la . . . . . . .
. . .% din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în
funcţie de data la care turistul solicită serviciile.
1.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul
confirmării călătoriei turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care
decide să renunţe la călătoria turistică datorează Agenţiei penalităţi conform
cap. VI.
2.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării
călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare
nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi
are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;
c)
în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă
şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în
cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a
agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor
prestatori.
2.2.
În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului
sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte
mijloace de comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare
a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în
oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de
Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul
contract prezentat turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine
clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2)
din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a
pachetelor de servicii turistice, republicată.
2.3.
Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a
pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
III.
Preţul contractului şi modalităţi de plată
3.1.
Preţul contractului este de . . . . . . . . . . şi se compune din costul
serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă preţul nu este
specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de
comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte
înscrisuri puse la dispoziţie turistului, site-ul Agenţiei, alte mijloace de
comunicare electronică şi/sau pe factură.
3.2.
Modalităţi de plată:
3.2.1.
La încheierea contractului se percepe un avans de . . . . . . . . . .% din
preţul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de
servicii turistice.
3.2.2.
În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală
se va face astfel:
a)
pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor,
conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de
comandă sau alte mijloace de comunicare;
b)
pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea
prestatorilor, după cum urmează:
(NOTĂ:
Se
va personaliza de fiecare agenţie în parte.)
3.3.
Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua
într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON la cursul
de referinţă al BNR din ziua emiterii facturii.
IV.
Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1.
Agenţia se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situaţia
solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta
proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării
din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii
turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau în cazul
în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori,
Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2.
În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum
ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea
categoriei unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu
cel puţin 15 zile înainte de data începerii călătoriei.
În
cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp
util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.
4.3.
În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă
şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a
cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul
de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul
turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste
turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004
al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire
a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în
eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a
zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91,
implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006.
Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră
în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4.
În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră
poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi
locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa
sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată
iniţial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere
că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.5.
Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării,
după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de
preţ ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor
costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6.
În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia
constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a)
să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării
călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice
oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b)
să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile
turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c)
în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri
suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc
agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.7.
Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin
contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a)
când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează turistului;
b)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau
unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le
puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea
companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor
de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări
sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a
unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi
participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate
turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii
de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina
transportatorului în temeiul actelor normative specifice;
c)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu
furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8.
Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace
de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms
etc.), cu . . . . . . . . . . zile, dar nu mai puţin de 3 zile, înainte de data
plecării, următoarele informaţii:
a)
orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce
urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport
incluse;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale
reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa
acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea
organizatorului şi/sau a detailistului;
c)
pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
d)
obligaţiile turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9.
Agenţia parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă turistului
aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui
eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de
servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
V.
Drepturile şi obligaţiile turistului
5.1.
În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică
independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare,
acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte
toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu
obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de
plecare. În acest caz, între turistul care nu poate participa la călătoria
turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de
turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire
la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea
încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie
cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism (debitorului cedat). Turistul
care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili
în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri
suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2.
În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în
România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se
termină, de regulă, la ora . . . . . . . . . . a zilei de ieşire înscrise pe
documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de
excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea
spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina
exclusivă a turistului.
5.3.
În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%,
indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral
contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la
rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4.
Turistul este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice
de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea
prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea
călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct.
4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:
a)
rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata penalităţilor; sau
b)
acceptarea noilor condiţii ale contractului.
5.5.
În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au
operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate
modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita despăgubiri
ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6.
În cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.4 sau
Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are
dreptul:
a)
să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b)
să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de
Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării
diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii
noului contract de prestare de servicii;
c)
să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7.
În toate cazurile menţionate la pct. 5.6,
turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum
poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei
de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu
excepţia cazurilor în care:
a)
anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat
în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile
calendaristice premergătoare datei plecării;
b)
anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile,
independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut
fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse
suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau
unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b);
c)
anularea s-a făcut din vina turistului.
5.8.
Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot
sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea
unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru
prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor
de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul
preţului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9.
În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat
iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine.
Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele
diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist.
Dacă
turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a
oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea
unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la
momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.10.
Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de
staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea
pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
5.11.
Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de
identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher,
bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor
turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă şi
tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de
trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru
asigurări sociale, la zi.
5.12.
Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca
acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta
responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de
destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra
prestaţiilor în cauză.
5.13.
Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a
unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori,
situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a
căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate
cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea
site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă
obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în
vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în
cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau
reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare
- enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere
în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.14.
Agenţia de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore
înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor,
loc de îmbarcare etc.).
5.15.
În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare
de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16.
Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi
bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor.
Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite
de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17.
Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât
şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul
programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca
urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de
întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
5.18.
În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se
realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România
şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta,
turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI.
Renunţări, penalizări, despăgubiri 6.1. În cazul în
care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face
obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum
urmează:
(NOTĂ
Se
va personaliza de fiecare agenţie în parte conform pct. 6.1.1, 6.1.2.)
6.1.1.
În cazul serviciilor turistice externe, penalizările sunt de:
a)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se
face cu mai mult de . . . . . . . . . . zile calendaristice înainte de data
plecării;
b)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se
face în intervalul . . . . . . . . . . - . . . . . . . . . . de zile
calendaristice înainte de data plecării;
c)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se
face într-un interval mai mic de . . . . . . . . . . zile calendaristice
înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
d)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, în cazul în care
turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului
special (de exemplu, Early Booking etc.) . . . . . . . . . ., indiferent de
data la care turistul solicită renunţarea.
6.1.2.
În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt de:
a)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se
face cu mai mult de . . . . . . . . . . zile calendaristice înainte de data
începerii sejurului;
b)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se
face într-un interval mai mic de . . . . . . . . . . zile calendaristice
înainte de data începerii sejurului;
c)
. . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii turistice, în cazul în
care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul
programului special (de exemplu, Early Booking etc.) . . . . . . . . . .,
indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
6.2.
În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu
Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de
comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau
restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea
penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
6.3.
Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii
sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare
contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4.
În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de
Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii
acesteia.
6.5.
Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d),
respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge
la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în
călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării
călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a
părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6.
Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de
servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar,
cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.7.
Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a
obligaţiilor din contract.
6.8.
Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război,
catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi
în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate
aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de
forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.
6.9.
Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de către
Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice
achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.
VII.
Reclamaţii
7.1.
În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite,
acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi
explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea
pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului
Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,
restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului).
Datele
de contact ale Agenţiei:
Telefon:
. . . . . . . . . .
Fax:
. . . . . . . . . .
E-mail:
. . . . . . . . . .
7.2.
Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat
pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată
sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o
reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la
încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile
calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII.
Asigurări
8.1. Turistul este asigurat
pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de
acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de
Asigurare OMNIASIG, cu sediul în Bucuresti. Poliţa de asigurare nr. 46723,
valabilă până la data de 27.01.2017 este afişată pe pagina web a agenţiei de
turism: http://admin.pastour.rohttp://admin.pastour.ro/Files/EditorFiles/Files/Polita-2.pdf
8.2.
Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare
sunt:
8.2.1.
În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are
obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau
e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a
achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa
după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare
încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2.
În cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate
şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele
justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele
documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate
şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile
calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice
sau de la data repatrierii.
8.2.3.
Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată
Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de
repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării
de primire prevăzute la pct. 8.2.2.
8.2.4.
În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la
data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie,
turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul
asigurat.
8.2.5.
În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin
scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită
de documentele justificative.
8.2.6.
Documentele justificative constau în principal în:
a)
contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b)
confirmările de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
c)
fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată
etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d)
fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de
rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul
să solicite turistului şi alte documente justificative.
8.2.7.
Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare
repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de
la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative
de la turist.
8.2.9.
În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către
turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită,
în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a
sumelor reprezentând debitul.
8.2.10.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare,
care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să
acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui
contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru
servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru
acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în
agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de
servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
8.3.
Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate
în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece
aceasta este doar intermediar între turist şi asigurator.
IX.
Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a)
voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă,
după caz;
b)
programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c)
cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia
turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
X.
Dispoziţii finale
10.1.
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
10.2.
Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu
prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 107/1999,
republicată.
10.3.
Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate
de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor
interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o
ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4.
Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la
condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate
cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999,
republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de
servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin
mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu
privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism.
10.5.
Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar
părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.
10.6.
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.